lunes, 19 de octubre de 2009

Quant més deguis, si és "presuntament" robat millor, més poderós seràs. (Proverbi il·lustre)



El temps, tot és qüestió de temps. Axí ho sembla.
O potser és de diners i relacions innombrables, la qüestió?

Com aquella aigua tònica que deien que no ens agradava, perquè no l’havíem provat prou, ens passa per davant dels nassos primer i desprès per davant de l’ànima, el fillet del Millet. Els pobres, ell i el seu home de “confiança”, (l’únic que el tenia per confiat, està com clar) gaudeixen de llibertat, no fos que patissin massa. És clar que s’ha de fer una de ben grossa per tal que no et passin massa coses desagradables.

Si sostraus un au per no morir de fam, vas a la presó més ràpid que el bòlid de fórmula 1 que ha guanyat aquest diumenge i d’altres centenars de diumenges. També està clar que aquest pobres milionaris no necessiten la justícia gratuïta…, uig, quines coses! Tampoc sortiran millor parats el pobres de solemnitat que la necessitin. Potser es faci fonedissa en breu.

Heu llegit les últimes notícies al respecte? La justícia, per aquell que se la pugui pagar, faltaria més! La igualtat davant de la noble Dama cega, de la balança i l’espasa, és una fantasia més d’un Estat de benestar…, per alguns pocs. Això sí, pels que disposen de recursos.

Roba molt i seràs poderós, roba poc i seràs, como el Lute, un robagallines i et fotaran d’hòsties fins al carnet d’identitat, en el cas de que gaudeixis de tenir-ho. Seria com un privilegi, ser misèrrim i tenir DNI.

4 comentarios:

MOE dijo...

Y nos llaman demagogos, y dicen que somos utópicos!
Quiero seguir siendolo, aún creo que un MUNDO MEJOR ES POSIBLE, pero hay que tener mucho valor y a la vez serenidad y seguir poniendo nuestro granito de arena para ir cambiando este podrido sistema.
Ostia! además me dirán antisitema como si eso fuera malo! Beso.

Manel Oriol dijo...

De todos los sistemas que en el mundo han sido, ¿de cuál te dirán que eres "anti"? No hay que escucharlos, son electroencefalogramas planos, si es que tienen cerebro.

Salud y alegría,

Llibert dijo...

Hola,,he caido por aquí de puro azar, mando un saludo y una humilde reflexión.
Yo también creo en un mundo mejor, creo en la dualidad humana y en la posibilidad real de que cada vez un mayor número de personas decidamos inteligentemente usar el lado positivo, el que nos da la paz interior necesaria para contagiar a nuestros entornos y disolver en la medida de cada uno el halo de negatividad y cnflicto que nos envuelve.
¿Es una utopía sentir que si uno cambia también lo hace nuestro mundo?. Igual es solo una gota de agua en el océano, pero este oceáno no es el mismo sin mi gota de agua.
Salud y abrazos

Llibert

OM! dijo...

Hola Llibert:
Me gusta tu aportación. Estoy de acuerdo en que cualquier cambio personal, por pequeño que sea, seguro que genera uno, o más, en el entorno.
La utopía, ese lugar inalcanzable, nos acoge a todos. En cualquier caso, no cuesta nada probarlo.
¡Un saludo!